brimikshallon

Alla inlägg den 13 juli 2019

Av Kerstin Frithiof - 13 juli 2019 16:35


Counting Miracles sjunger Malena Ernman i duett med Jerry Williams och dom gör det bara så bra..


Och räknar underverk det gör jag också.. Inga  s t o r a  sådana men små, små varenda dag.. 


För varje dag som går känner jag en liten förbättring.. Och jag är  s å  tacksam.. Idag  g i c k  jag en liten bit i köket utan hjälpmedel.. Jag tänkte inte ens på att jag tog nåra steg.. Inte var det nåra  d a n s s t e g  precis men det  v a r steg..


Dessutom har jag klarat av att vattna krukväxterna utan att spilla.. Bara  d e t..


Maria från hemtjänsten, som är min kontaktperson, och som kom och hjälpte mej med dusch i dag, sa, att hon också märkt en stor förbättring.. "En stor", sa hon faktiskt..


Jag blir så glad.. Jag  är definitivt på rätt väg.. Att det sen kommer att ta tid har jag accepterat och att det är förbannat tråkigt att vara fånge i sitt eget hem har jag också accepterat.. 


Jag skulle tro, att fångenskapen kommer att vara över om nån vecka eller så när jag kommit så långt att jag kan våga mej ut på egen hand.. D e t  är mitt närmaste mål..


Jag har sagt upp kommunmaten, och från och med måndag lagar jag min egen mat.. Agneta har hjälpt mej med inköp i dag.. En dag i veckan ska vi äta tillsammans..Counting Miracles som sagt var.. 


Jag vet  p r e c i s  vilken bild jag ska placera här.. Det är en bild som jag alltid älskat.. Jag tycker den står för mod och hopp.. 

 

Jag publiserade den till lilla Nellies minne och jag minns henne som modig och oförvägen.. Och det är just så jag känner mej idag.. Counting Miracles..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards