brimikshallon

Alla inlägg den 14 juli 2019

Av Kerstin Frithiof - 14 juli 2019 14:55


Det är söndag, gatan är folktom, solen skiner och fåglarna jobbar som små galningar i träden utanför fönstret..


Vem har sagt, att det ska vara lätt att vara fågel.. Eller mänska för den delen..


Det är söndag, och det enda sympatiska med  d e t  är, att det är måndag i morron..


Igår kväll halkade jag in på ett märkligt program på TV.. En konsert från Berlin med en fantastisk orkester kallad

Palastorkestern, och en otrolig artist kallad Max Raabe.. En sångare som inte liknade  n å n t i n g  jag sett tidigare..

Eller hört.. Vad det beträffar..


Men framförde nummer från fordom på ungefär samma sätt som man gjorde dazumal.. Både orkester och sångare lät som gamla stenkakor.. Utan rasp..


Jag kan inte släppa misstanken på att hela föreställningen var ett enda sofistikerat, lysande skämt.. Briljant genomfört..


Idag har jag rollatorpromenerat runt kvarteret, men nu är jag back to basic i bostaden igen.. Puh..

 

Visst är det  fint, att sådana här mackapärer finns, men ack, vad längtar efter att få slippa dom.. Jag har faktiskt  t v å,  en för inomhusbruk och en för utomhusdito..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards