brimikshallon

Alla inlägg den 17 juli 2019

Av Kerstin Frithiof - 17 juli 2019 17:13


Idag har jag verkligen varit igång nåt enormt.. Från det jag gick upp vid halvsjutaget till nu..


Jag lyckades ställa mej på vågen i morse, och fann att jag tappat fem kilo.. Ingen skada skedd.. Nu kommer jag att gå i en del kläder, som har legat på vänt i flera år.. Inget ont som inte har nåt gott med sej..


Trädgårdsjobbare från Liljanes firma har varit här och rensat upp i växtligheten.. Skönt.. Lättnaden är stor.. 


Nu gäller det att få tag på en trädfällare också.. Täppan börjar så smått att likna en urskog igen.. Senast var för trettio år sen..


Britta kom och hälsade på och med sej hade hon lilla Skorpan.. Vi blev lika glada han och jag.. Nog känner jag ett sug efter hund när en vovve hälsar på.. Men  n e j,  jag är för gammal..


 

Lilla förtjusande Skorpan.. Kortet är inte nytt, men vovven ser lika glad ut idag som för ett år sen..


I morron kommer Hemtjänsten och "tar ut mej".. Det låter  f ö r f ä r l i g t,  men det betyder bara, att en befattningshavare följer med mej ut på en liten rollatorpromenad.. Jag längtar till jag kan gå ut  u t a n  att ha nån med mej..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards