brimikshallon

Alla inlägg den 24 juli 2019

Av Kerstin Frithiof - 24 juli 2019 13:39


Det första jag ska göra när jag blivit återställd, är, att skaffa mej  s ö m n p i l l e r..


Varför då, kanske nån undrar.. 


Jo, under dom här sju veckorna jag har varit "justerad" har dygnet vänts och vridit och stått på huvet flera gånger än jag har kunnat räkna..


Det är inte så att jag inte sover.. Jag sover visst.. Men på dom mest besynnerliga tider, och det är ingenting jag kan göra åt det..


I morse vaknade jag tillexempel redan halv fem, och det var väggen att somna om.. Således gick jag upp.. (Gick och gick förresten.. H a s a d e  snarare).. 


Så gick förmiddagen med diverse sysslor, mer eller mindre meningsfulla..Det mest meningsfulla var, att jag lagade till en köttfärslimpa.. 


När middagstimmen närmade sej, och jag hade varit verksam i sju timmar, var jag dödstrött och fick inta viloläge..


Och  s o m n a d e  förstås.. Så går dygnet med verksamhet omväxlande med sömn, men utan vettig planering och utan vettigt genomförande..


Således kommer jag att skaffa sömnpiller så jag får ordning på dygnet igen.. Men inte förrän jag är fullt återställd..


Idag har jag varit nere i tvättstugan i källaren.. Jag tordes inte gå dit utan sällskap.. Trappan är både smal och svängd..

Agneta var med mej, och hon ska hjälpa mej att hänga tvätten också..


Nu ska jag leta upp en bild, som passar till ovanstående sömnkria..

 

Lilla Nellie..  H o n  kunde sova precis var och när som helst.. Och det kunde hennes son också..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards