brimikshallon

Alla inlägg den 28 juli 2019

Av Kerstin Frithiof - 28 juli 2019 12:58


Det är söndag, bakugnshetta och en luftfuktighet utöver det vanliga.. Ingen njutbar kombination.. 


Jag känner mej  v ä l d i g t  frestad att ta en sväng med bilen, men ska verkligen stå emot.. Kan kanske inte ens  k ö r a  längre.. I vilket fall vore det ansvarslöst i kubik.. 


Jag känner mej het, svettig och trött.. Ont i magen har jag också.. Och inte har gåendet bättrat sej nåt dom sista dagarna.. Humöret är såldes inte på topp.. Och inte hjälper det att gnälla heller.. Eller  s o v a  vad det beträffar..


Så här gnällig brukar jag inte vara.. Inte hjälper det att gnöla heller.. 


Nu ska jag sätta mej och läsa om en av världshistoriens hemskaste: Sulla.. Fältherre, diktator och mördare i det gamla Rom..


Han levde under  första århundradet före vår tideräkning.. Jag undrar om våra sentida diktatorer och mördare kommer att behålla sina hemska rykten efter tvåtusen år..


Finns det för övrigt ett tak för  o n d s k a.. Tja..

 

Både dystert och snett.. Passar precis en dag som denna..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards