brimikshallon

Alla inlägg den 15 augusti 2019

Av Kerstin Frithiof - 15 augusti 2019 08:07


I går berättade jag om nåra dystra drömmar jag haft under åren, och hoppades, att jag i  n a t t  skulle drömma nåt trevligt..


Jo pytt.. I natt lyckades jag ställa till det för mej genom att försöka hjälpa ett par goda vänner på bästa sätt.. 


Istället för att  u p p s k a t t a  mina ansträngningar blev dom  a r g a  på mej.. Och tyckte jag stökat till det för dom..


Om det är som Herr Freud påstår, att drömmarna speglar oss själva, så måste jag vara en förskräckligt  t r i s t  figur..


Men, och  d e t  är viktigt, det tycker  i n t e  jag själv.. Jag är precis som alla andra: Ömsom vin och ömsom vatten..


Apropå  v i n..

Im wunderschönen Monat Mai såg min vinranka ut som följer:

 

Idag ser den ut på detta sätt:

 

Tala om  v ä x t k r a f t.. 


Jag vet snart inte vad jag ska  g ö r a  med trädgårn.. 


Jo, det vet jag.. Jag ska ta hit ett gäng med röj-och-motorsågar, yxor och spett, och det måste ske snart..


--Hur ska hon få råd med  d e t,  undrar kanske nån.. 


Jo då, jag fick tillbaka dom pengar jag betalt för resan med Inlandsbanan, och  d o m  ska jag lägga på röjning..



Det kanske var nån mening med benbrottet iallafall..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards