brimikshallon

Alla inlägg den 20 augusti 2019

Av Kerstin Frithiof - 20 augusti 2019 13:57


Im wunderschönen Monat Mai (Den månaden hände det rätt mycket, måste jag säja) petade jag ner nåra små, små solrosfrön nedanför ett av mina köksfönster..


Jag frågade mej om det kunde bli nåt av dom pyttefröna, men se,  d e t  kunde det..

 

Det är inte utan att jag tänker på berättelsen i Bibeln om  s e n a p s k o r n e t..


Idag har jag sagt upp mina mellanhavanden med Hemtjänsten.. Nu klarar jag precis allting själv.. Visserligen inte så geschwinnt.. Men finurligt.. Och så blir jag lite starkare för varje dag..


Framåt min födelsedag kommer jag förhoppningsvis att vara  h e l t  återställd..


Läsningen av gamla deckare, omväxlande med texter om romarna, fortsätter.. Bingham hette en engelsman, som skrev på femtiotalet, och  h o n o m  tycker jag mycket om..


Jag har fått en idé.. Jag tror jag ska köpa mej en snygg  k a p p a  i höst.. Det var längesen sist.. Alldeles har jag inte bestämt mej ännu, men det lutar åt det..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards