brimikshallon

Alla inlägg den 24 augusti 2019

Av Kerstin Frithiof - 24 augusti 2019 17:56


Idag har jag varit på  S t i b y  för första gången sen i slutet på maj.. Det var helt  u n d e r b a r t..


Att komma ut i naturen var ren läkedom för mej.. Agneta var med och det är jag tacksam för.. Visserligen klarar jag mej rätt bra, men att någon är med mej känns som en trygghet.. E g n a  skogspromenader lär väl dröja ett tag till.. 


Jag  k a n  ju åka ut och ställa mej i ett skogsbryn nånstans och ta djupa andetag, men att ta en  p r o m e n a d  får jag vänta med ett tag till..


En av dom sista turerna jag gjorde till skogen i våras var med Agneta och G. och den gången gick vi på Listers huvud..


Då tog jag ett foto, som jag tyckte var riktigt hyfsat:

 

Solen lyser så fint på damernas vita kalufser.. Och det gör bilden nästan tredimensionell..


Jag vill minnas att det var en söndag i maj.. Vid middagstid.. Det ser man på skuggorna..


Mycket var utslaget, men  e k a r n a  var ännu kala..


Grönskan är fortfarande mycket frodig, och just nu har sommaren kommit tillbaka.. Den ska fortsätta ytterligare nån vecka.. Tänk om mina druvor hinner mogna.. Förra året var skörden god, och det var druvorna också..

 



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards