brimikshallon

Alla inlägg den 3 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 3 september 2019 08:10


Igår blev jag  g l a d.. Idag blev jag  o c k s å  glad..


Det var så här:

Igår klippte jag  g r ä s e t.. För första gången sedan maj månad.. 


Min snälle granne Bobbe har skött klippandet hela sommaren, och  d e t  är jag honom evigt tacksam för.. Men nu tycker jag, att jag börjar få lite styrka tillbaka i benen, och beslöt att prova klippandet själv..

"Kan själv" är det inte bara mycket unga personer som säjer..

 

Klippmaskinen företer vissa likheter med en  r o l l a t o r,  och därför kändes det ganska  v a n t  att köra den..

Det var iallafall vad jag  t r o d d e.. 


Den startade på första rycket.. Häpp.. Och  s e n  bar det iväg.. Inte kan jag minnas att det var  s å n  fart på den..

Jag fick faktiskt nästan  s m å s p r i n g a.. Annars hade den väl åkt ifrån mej..


Nåja, slutet gott.. Gräset blev klippt och jag klarade mej utan skador.. Men  t r ö t t  var jag.. Trött och glad..


Det var den första glädjen..


Den andra kom för en stund sen, när jag fick ett mejl från min ena systerdotter, att  h o n  och hennes man  o c k s å  gillat Maria Blom.. 


Det är roligt när  a n d r a  tycker som man själv.. V ä l d i g t  roligt..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards