brimikshallon

Alla inlägg den 4 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 4 september 2019 14:02


Istället för att  h a s a  mej upp för en trappa, vilket har varit mitt förhållningssätt ända sedan vurpan i juni, har jag nu börjat  g å   både uppför och nerför trappan härhemma precis som man  s k a.. Det känns  b r a.. 


Vädret är det lite si och så med.. Det  b l å s e r.. Nåja, när gör det inte det.. Det tornar upp sej mörka moln.. Bara det inte blir åska.. Blir det åska brukar TV:n lägga av, och det vill jag inte att den ska göra nu i eftermiddag, eftersom jag har bespetsat mej på en gammal Bröderna Marx-film..  


Jag har varit och handlat i MJällby idag, och jag har varit på Gummagården och köpt mej en strutglass.. 


Jag håller på och stickar mej en röd kofta och jag ska strax göra mitt träningsprogram.. D e t  gör jag tre gånger om dan och det är väldigt effektivt.. Men  r o l i g t  är det inte.. 


Faktum är att jag  l å n g l e s s  denna vackra septemberdag.. Jag önskar jag vore helt återställd, och att jag hade en hel kappsäck med guldpengar.. Då skulle jag som Pippi gå i "affärder" hela dan..  


Inte för att jag  b e h ö v e r  nåt, men det vore roligt att slösa lite..


Jag tror jag ska börja röka, nåt jag inte gjort på 54 år.. Det kanske går att lära sej det en gång till.. Jag vill minnas, att det var rätt så knepigt att få till blossen då, när det begav sej.. Nä, det får vara..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards