brimikshallon

Alla inlägg den 5 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 5 september 2019 10:22


Jag har börjat få såna besynnerliga idéer.. Som tillexempel att börja röka.. Eller leva slösaktigt..


Kort sagt, att göra sånt jag ägnade mej åt i ungdomen, eller för allt i världen när jag hade både lön och pension.. 


För i ungdomen rökte jag och köpte hellre parfym än mat, och i femtioårsåldern, när jag hade goda inkomster, var jag en ständig gäst i fina affären på Drottninggatan..


Jag misstänker, att det är  b e n b r o t t e t s  fel.. Måste man hålla sej isolerad inomhus veckor i taget börjar man längta  u t.. Längta ut och längta efter att  g ö r a  nåt.. Helst sånt som man minns som lustfyllt.. Handla kläder exempelvis..


--R ö k a  kan väl inte vara lustfyllt, anmärker nu Vän av Ordning..


Jo då.. Visst var det lustfyllt att röka.. Till att börja med iallafall..


Det är förmodligen likadant med  a l l a  laster..


Inte minst med alkohol- och matmissbruk..


M e n  det kommer surt efter, och eftersom jag är  v ä l  medveten om det, kommer jag inte att börja röka.. Inte supa eller vråläta heller.. (En och annan liten chokladbit räknas väl inte).. Eller slösa (för mycket iallafall) vad det beträffar..


I trädgården börjar min parkaralia gå in i sin vackraste fas.. Blommar gör visserligen inte dom här unga skotten, men färgförändringen är superb..

 
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards