brimikshallon

Alla inlägg den 11 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 11 september 2019 08:09


Just nu plågas vi här vid Hanöbuktens strand av efterverkningarna av orkanen Dorian.. Särskilt mina  s o l r o s o r  far illa i blåsten.. 


Igår blåste tillåmed en stängel ner.. Lyckligtvis upptäckte jag sorgligheten i tid, och kunde rädda blommorna.. 

 

Aldrig på tiden hade jag plockat solrosorna och satt in.. Jag plockar aldrig blommor.. Jag låter dom vara och leva och dö sitt liv i ro och fred.. Precis som jag hoppas få göra själv när tiden är inne..



När jag höll på med att ordna och bära in solrosorna i den tunga kruka, jag valt åt dom, överansträngde jag benet och fick väligt svårt att gå.. Det känns bättre idag, men jag tar det lite lugnt med gymnasticerandet.. V i l a  är nog vad jag behöver bättre än ansträngning.. 


Jag håller alla tummar jag har för att dom här vackra jättarna inte ska blåsa ner i dagens hårda vindar..

 



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards