brimikshallon

Alla inlägg den 13 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 13 september 2019 08:52


Näe, jag tycker  i n t e  kaffe smakar gott längre.. Och inte blir jag piggare av det heller..


Frågan är, om det bara är mitt  e g e n l a g a d e  kaffe, som smakar hö, eller det är kaffe lagat av vem som helst..


I förgår var jag bjuden på eftermiddagsfika, och  d e t  kaffet smakade som kaffe  s k a  smaka.. Således är det  j a g  som inte längre kan laga kaffe..


Det började med att U., en barndomskamrat, ondgjorde sej över "kärringar, som häller över bönorna i bleckburkar i stället för att behålla dom i köpeförpackningen"..


"Smaken försvinner", sa hon, och jag lyssnade med skammens rodnad på kinderna.. Jag har  a l l t i d  lagt över bönorna i en bleckburk.. Detta dessutom  l å n g t  innan nån kunde komma på tanken att kalla mej för kärring..


Det var  n u  kaffet började smaka gammalt hö..


För att få gott kaffe igen (Jag dricker dvs.. d r a c k  bara till frukost och när jag blir bjuden) köpte jag en burk torkat kaffe, men det var lika illasmakande det.. (Bleckburken med äpplena var min kaffeburk i många år)..


Jag har löst problemet med det illasmakande kaffet galant..


Jag har  s l u t a t  dricka kaffe överhuvudtaget.. Källans klara till frukost är inte dumt det heller..


Nu kommer jag till en fråga, som bekymrar mej lite grann.. Ä r  jag verkligen så  l ä t t p å v e r k a d  så att tillåmed smaken kan manipuleras.. I så fall är jag en bedrövlig sort..


Men man tillverkar kanske kaffe med tillsats av hö numera.. D e n  tanken får bli min tröst..











































































Och nog tyckte  j a g  att kaffet alltid smakade bra.. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards