brimikshallon

Alla inlägg den 14 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 14 september 2019 10:07

För nåt år sen (tja, det kanske är längre) skaffade jag en surfplatta, och den har jag haft mycken glädje av.. Inte minst när jag låg på lasarettet i somras.. Och alla dom veckor jag har tillbringat inom mina egna fyra väggar..


Lokalradiokanalerna har jag däremot inte glatt mej åt..


Det verkar som om konceptet går ut på att tvenna hurtiga personer flamsar runt lite varvat med en och annan nyhet och besynnerlig musik.. Jag brukar stå ut max en halvtimme, sen måste jag stänga av.. Mer orkar jag inte med..


Häromdan hittade jag emellertid P1, och sen dess lyssnar jag med glädje..


Man  l ä r  sej mycket ska jag säja.. Idag har jag lärt mej om monarkfjärilar, som vanligtvis flyttar runt i norra Amerika, men som en och annan gång kan dyka upp hos oss..


Jag har egentligen aldrig lyssnat på radio.. Inte sen jag var ung, och rattade in Radio Luxemburg på familjens stora radioåbäke..

 

Som synes har P1:s rubrik satt sej i topp.. Där ska den få förbli.. Jag är  s å  glad att jag hittat den..


Det är lördag.. I G E N.. Det verkar som om veckorna på nåt märkligt sätt drar ihop sej till en enda dag.. Och   f o r t  går det.. 


Jag är inte ensam om att notera att så verkar vara fallet.. Jag läser just nu Thomas Manns Bergtagen, och författaren sysslar mycket med det märkliga begreppet  t i d.. (Lilla Hallon hade också en del funderingar om fenomenet)..


Jodå, jag har läst Bergtagen en gång tidigare.. För länge sen, men läser med andra ögon idag.. Jag vet faktiskt inte om jag utvecklats eller förfallit.. Hoppas det förstnämnda..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards