brimikshallon

Alla inlägg den 16 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 16 september 2019 16:39


Damen, som gillar att experimentera, det är jag det.. Just nu experimenterar jag med att torka  r ö n n b ä r  i ugnen..

 

Jag läste nånstans, att torkade rönnbär ska innehålla massor med C-vitamin och följaktligen vara bra mot diverse krankheter..


Alltså plockade jag ett gäng rönnbär, och just nu ligger dom och gonar i ugnen på låg värme.. Hur länge dom ska ligga där vet jag inte, men jag lär väl märka när dom börjar lika russin.. Eller katrinplommon..


En liten dos av rönnbären varje dag lär hålla vem som helst i stånd att stå emot mot i stort sett vad som helst..


Tja, vi får väl se.. 


Den hemska  b l å s t e n,  som har tutat flera dar har börjat bedarra, och skönt är det.. Storm och översvämningar är förskräckligt, men det värsta är ändå bränder.. 


Hörde om ett par småpojkar, som tänt på och bränt upp en idrottshall i Göteborg.. Så fruktansvärt att ha förstört sitt liv innan det ens  b ö r j a t.. 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards