brimikshallon

Alla inlägg den 17 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 17 september 2019 10:03


I åtta timmar höll jag på att torka rönnbär i ugnen i går..

 

Vänliga signaturen Jammar varnar uttryckligen för att äta för mycket rönnbär.. Njurarna slås ut, skriver hen..


Nåja, i "receptet" jag läste rekommenderades sex torkade om dan..


Med tanke på att jag är en aning "hialös", en sån som vill att det ska gå undan här i livet, är varningen befogad.. Sex om dan således.. Inte mer.. Tack än en gång  Jammar.. Du  k a n  ha räddat mej ifrån nåt riktigt otrevligt..


Ta en titt på bleckburken.. Visst är den söt med alla sina hönor.. Jag fick den i födelsepresent förra hösten av G. och Agneta..


Ungefär två gånger om året krånglar mitt avlopp, och det har det gjort i alla tider.. Och nu är det dags igen..


När jag pratade med medarbetaren på Sssspolarna, som brukar komma hit och fixa eländet, sa hon, att jag nästan gjort mej förtjänt av mängdrabatt.. 


Tyvärr sa hon det nog på skoj..


Medan hon höll på att leta upp mej på datorn, gnolade jag en liten stump, nåt som jag gör hela tiden utan att vara medveten om det..


Hon gillade tilltaget, sa hon.. Och var tillåmed vänlig nog att kalla det för  s å n g..


Halleluja och tralala..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards