brimikshallon

Alla inlägg den 18 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 18 september 2019 08:56


Om TV:s serie "Tjuv och polis" kan man tycka vad man vill..


För min del fick jag ett gott skratt när dom blivande bovarna smög runt pengaskjulet i full inbrottsmundering mitt på ljusa dan.. En del glömde tillåmed att demaskera sej när dom var i säkerhet i flyktbilen.. Jag undrar vad  r i k t i g a   bovar anser om detta..


Och så åkte frisörerna fast.. 


Ingen av damerna ifrågasatte anhållandet.. Hade de varit oskyldiga hade de givetvis klagat högt och krävt att få veta  v a r f ö r  dom haffats.. Åtminstone hade  j a g  det..


R i k t i g a  bovar hade förmodligen ropat  ä n n u  högre och påtalat sin rätt i samhället.. (Vilken rätt, kan man fråga sej.. Och  v i l k e t  samhälle)..


Kommen så här långt i serien börjar jag förstå, att även olagligheter kräver ett visst mått av kunskap..


Min egen kriminella karriär inskränker sej till ett stulet blomskott från Hanö för ett år sen.. Men  d e t  har jag redan berättat om..


Funderingar inställer sej alltid.. Tillexempel:  Skulle  j a g,  om jag vore skyldig, klara av att ljuga trovärdigt för polisen.. Förmodligen inte..


Å andra sidan: Skulle jag klara av det om jag vore  o s k y l d i g.. Tja,  d å  fanns det ju ingen anledning att ljuga..


En verkligt otäck brottsling har vi mött på TV:4 under nåra veckor.. Jag tänker på den höge polischef, Kapten Klänning, som utnyttjade sin ställning och makt till att våldta och förnedra unga flickor.. Ju yngre dess bättre, verkade det som..


Det kan inte ha varit lätt för dom poliser, som satts på spaning, och som till slut lyckades anhålla honom.. Allt måste klaffa till tusen med tanke på vilken potentat dom var satta att ta fast.. Usch.. 















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards