brimikshallon

Alla inlägg den 22 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 22 september 2019 10:46


Igår var det arbetsdag för mej.. Utan kondition som jag är, tog den nästan kål på mej..


Det var så här: 


SMHI hade spått vackert och varmt väder hela dan, och  d e t  måste utnyttjas..


Jag tvättade, släpade  u t  tvätten och  h ä n g d e  den och sen släpade jag  i n  den igen.. Det här låter inte som arbete alls, men med bara  e t t  ben i god form var det tämligen mödosamt..


Sen  k l i p p t e  jag  g r ä s e t,  som var högt och tjockt.. Åtminstone där det  v ä x e r  nåt gräs..


Klippmaskinen startade på första rycket, och sen gick den som tåget.. Man kan tycka att inte  d e t t a  heller var särskilt arbetsamt.. Men ack vad det var..


Jag har ingen som helst kondition efter sommarens stillasittande så efter tvätt och gräsklippning var jag dödstrött.. Ont i benet hade jag också och haltade svårt.. Missmodig blev jag dessutom..


Det verkar bli en vacker dag i dag också.. Nu när dimman lättat.. Den har legat tät över Norje hela förmiddan, men det är det vanliga så här års..


Bild i dag: Tja, en från en tidigare höst duger kanske:

 

Sundet en septemberdag 2015.. Här ser likadant ut idag..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards