brimikshallon

Alla inlägg den 26 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 26 september 2019 08:07

Just nu har jag gjort nåt jag  y t t e r s t  sällan gör.. Jag har satt in en bukett blommor..


Blomsnåret är stort och frodigt, så det gjorde inte alltför ont (varken i mej eller förhoppningsvis växten).. För övrigt står den under köksfönstret, och där sorlar jag som bekant ut potatisskal och äppelskrabbor.. Så det som växer där står liksom i en kompost..

Jag  t r o r  att det är en slags perenn aster.. Perenn ja, det är 50 år sen vi fick plantan av en kollega, Sven Lilliehorn..Vi fick andra växter också, men dom har dött under resans gång..


Jätteglad är jag: Idag har jag  i n t e  ont längre, och så har jag fattat, att jag måste sträcka ordentligt på mej när jag har suttit (eller legat för den delen) så att alla muskler jag knappast har längre, får strecha ut ordentligt..

(Man lär så länge man lever)..


I natt drömde jag, att jag bjöd hem en kollega på äpplen.. Jag hade var sitt.. Man så råkade jag äta upp båda två innan hon kom, och hon blev utan..


Man kan inte påstå, att mina drömmar framställer mej till min  f ö r d e l  precis..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards