brimikshallon

Alla inlägg den 28 september 2019

Av Kerstin Frithiof - 28 september 2019 13:39

Jag träffade en gammal klasskamrat från förr.. Vi hade faktiskt gått i samma klass geonom alla åren från första klass i byskolan till realexamen i Sölvesborg..


Hon tyckte jag hade en fin  t r ö j a, och verkade lite förvånad när jag sa att jag stickat den själv..



Hon mindes mej som totalt värdelös när det gällde sy-och stickslöjd..


Och så började jag minnas.. V ä r d e l ö s  var jag inte, men totalt ointresserad.. Dom få saker jag lyckades färda (Det tog ett helt år att sticka  e n  socka, minns jag) var väldigt välgjorda.. Det har jag konstaterat som vuxen.. Tyvärr finns inga alster kvar från den tiden..


Intresset började den hösten jag fyllde 16 år..


Då bad jag mor att få sticka en jumper.. Hon blev aningen förvånad, men lovade hjälpa mej.. Jag fick i min tur lova att  f ä r d a  arbetet.. Inte töttna halvvägs..


Och så gick till Muréns garnaffär i Sölvesborg och handlade garn.. Varför i all världen jag köpte  s v a r t  garn kan jag i denna dag inte begripa, men det var  d e t  jag gjorde..


Hela jullovet stickade jag, och tyckte det var  r o l i g t.. Enormt roligt..


Jumpern blev väldigt bra och välgjord, och jag hade den i flera år.. 


Sen dess har jag  a l l t i d  haft ett sticke på gång.. Just nu håller jag på med en kofta i en härligt röd färg..

Bakstycket och ett framstycke plus två trededelslånga ärmar (Dom stickar jag samtidigt) är klara.. Bra blir det.. 

 
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards