brimikshallon

Alla inlägg den 7 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 7 december 2019 09:19


Usch, nu har jag gjort det igen.. Svarat på en fånig enkät på nätet.. 


"Vilket djur är du när du är  a r g",  frågades det..


Och det visade sej att jag, 97-procentig skitstövel, som en gång blivit rådd efter en enkätundersökning att byta jobb, var en  v a r g.. Med en skrämseleffekt på 240 procent.. Hemskare än hemsk och klart medveten om det..


(Det hade kanske inte varit så dumt förresten)..


Jo, bortsett från allt skämt om hemskheter,  e n  egenskap jag faktiskt  h a r  är inbillningsförmåga.. Och  d e t  är på både gott och ont.. När det är på  g o t t  kallas det fantasi, och anses som nästan lite  f i n t.. 


När det är på  o n t  är det löjeväckande och kan tillåmed ge mej plåga.. Som nu dom små plantorna på min konstiga växt.. 


Tidigt i morse låg jag och funderade på den här märkligheten, och blev riktigt illa till mods.. Tänk om det är nåt g i f t i g t.. Eller  u t o m j o r d i s k t.. Tänk om det vill mej  i l l a.. Tänk om det växer över alla breddar och översvämmar hela Norje.. Och slukar allt i sin väg.. Som den köttätande växten i "Little Shop of Horror"..


D e n  sortens fantasier skulle jag bra gärna vilja slippa.. Usch..


Till nåt trevligt och vardagligt: Jag har bytt kaffemärke och klarar numera av att laga mej en kopp  g o t t  kaffe på morgnarna..


Jag fick dåligt samvete när jag upptäckte, att min gamla novemberkaktus, den som jag misskött ett par år, hade börjat blomma.. 

 

Så snart den blommat klart ska jag ansa till den och plantera om den i god jord.. 















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards