brimikshallon

Alla inlägg den 10 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 10 december 2019 08:07


För en liten stund sen hände det som inte får ske: Jag satte igång huslarmet.. 


Det var så här:

Jag var precis uppkommen och flängde ut i vardagsrummet för att tända adventsljusen i fönstret.. Och hade glömt larma av.  D å  brakade det löst.. Så går det när man har för bråttom.. 


Och jag som bara för ett par dar sen mallat mej för att jag inte falsklarmat en enda gång.. Inte sen jag och Agneta stekte fläsk i somras och det rök så fruktansvärt att brandlarmet satte igång..


Idag ska jag krypa till korset och byta däck.. D e t  hade jag tänkt hoppa över i år.. Å andra sidan tänker jag så vartenda år, men slutet på visan blir att jag byter i alla fall..


Idag är det näst sista gången jag läser på boendet i Sölvesborg.. För denna gången iallafall.. 


Först läsning, sen däcksbyten och sen.. nää..  d e n  festen kommer jag inte på.. Får nöja mej med att följa den på TV.. Så länge jag tyar.. 


Nä, på  d e n  festen kommer jag aldrig.. Men visst vore det roligt att vara en berömdhet och svepa in där klädd i nåt

f r u k t a n s v ä r t  tjusigt..


Som Sara Danius härom året.. (Att hon sen inte kom  u r  klänningen utan hjälp och måste  s o v a  i stassen förändrar inte tjusighetsfaktorn)..


Fast.. Vid närmare eftertanke.. Vad vore en fantastisk kreation tillsammans med rejäla  v a n d r a r s k o r,  som är det enda min dåliga fot står ut med för närvarande..


Nä, jag blir hemma i kväll.. Jag tror jag ska köpa en påse chips (sourcreme and onion) och delta på detta ytterst blygsamma sätt..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards