brimikshallon

Alla inlägg den 13 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 13 december 2019 09:31


Ikväll ska jag  i n t e  titta på "På spåret", varken ikväll eller nån annan kväll, och jag ska strax förklara varför..


Dekoren är orolig och programledaren gapig.. Den ene av dom vill säja.. Den andre sitter mest och pöser..


Dessutom är frågorna krystade och följaktligen omöjliga att lösa.. 


Ibland stämmer det, att det  v a r  bättre förr.. 


Nu, när klockan är halv  t i o  har det så smått  b ö r j a t  ljusna.. Hade inte molntäcket varit megatjockt hade det varit full dager..


Det är inte konstigt, att svenskarna räknas som buttra, ängsliga och inbundna.. Med ett sånt klimat och med en sådan ingrodd vördad för överhet och utländskhet..


Usch, jag är glad att mormor var danska.. Å andra sidan var  f a r f a r  smålänning, så det ena får väl antas jämna ut det andra..


Nähä, nu lämnar jag gnällandet för idag, och sjunger en liten sång.. En  l u c i a s å n g..

 

Vovvarnas vackra röster hörs inte längre.. Det är bara min spruckna sopran som klämmer i med luciasången..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards