brimikshallon

Alla inlägg den 15 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 15 december 2019 13:54


Ett antal söndagar denna höst har jag hjälpt en synskadad väninna med högläsning..


Hon hade köpt en bok, utgiven på författarens eget förlag, och ett sådant verk läses ju inte in av vem det nu är som ser till att litteratur blir inläst och utskickat till biblioteken, och hon var angelägen att få den läst..


Idag var boken färdigläst och då fick jag en trevlig  t a v l a  av väninnan, som också är konstnär..

 

Jag har aldrig haft en  r u n d  tavla på min vägg förr, så detta är nåt alldeles nytt och intressant.. Den får mej att tänka på Mondrian, fast jag vet inte om  h a n  målade nåra runda tavlor..


Igår kväll var jag och Agneta på Nöjeskompaniets i Mörrum årliga julkonsert, och det var trevligt.. Duktiga är de också, mörrumsborna.. Ett par av dom känner jag sen gammalt.. Vi har faktiskt varit kollegor en gång förra milenniet..


Jag håller på och läser en  t e g e l s t e n  av Stephen King, som handlar om en man, som reser tillbaka i tiden för att försöka förhindra att JFK blir mördad..


Det här med att resa tillbaka i tiden är nåt jag tänker ofta på, och så försöker jag fundera ut vart jag skulle bege mej om det var möjligt..


Valet vore faktiskt ganska lätt.. Jag skulle resa till Rom  nån gång under första århundradet fvt.. Jag tror nog jag skulle ta en titt på Sulla för att kolla om han var så vedervärdig som han framställts alltsedan dess..


Titten fick bli  m y c k e t  kort med tanken på vilka följder det kunde få om jag ens  r ö r d e  mej, följder som kanske förändrade hela västerlandets historia.. Förmodligen till det sämre.. Om nu det vore möjligt..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards