brimikshallon

Alla inlägg den 17 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 17 december 2019 09:06


Signaturen Annelie har kommenterat fotot på lilla Skorpan, som jag visade häromdan.. "Han är så söt", säjer hon, och berättar att hon haft en hund som blev femton..


Ja, du Anneli, får man ha en hund i femton år är man lyckligt lottad..


Mitt eget hundägande började redan 1972, och slutade för nästan två år sen.. Nu är jag för gammal.. Kanske inte just nu, men jag är iallafall såpass att jag inte vet hur länge jag håller näsan ovanför vattnet.. 


Idag skulle jag ha avverkat sista läsningen för terminen, men magen illfänades i natt så jag har ringt återbud.. Det vore inte kul, att komma till äldreboendet med en sån julklapp.. 


Det är inte klokt så mycket fin  k ö r m u s i k  det finns.. Särskilt nu i juletid vad det verkar.. Jag plockar in den ena kören efter den andra på min lilla platta och bara njuter..


När jag var liten sprang vi ungar och skrålade, inte Tannenbaum, men väl Taggatrau.. "En taggatrau, en taggatrau, dä ä en trå mä taggar pau..

O ä dä inga taggar pau, sau ä dä ingen taggatrau... En taggatrau, en taggatrau dä ä en trau mä taggar pau"..


Tja,  m i n n e t  är det iallafall inget fel på..


Idag är det precis en vecka kvar till årets mest överskattade helg.. I och för sej tycker nog jag att alla helger är överskattade, men julen är i en klass för sej.. Firat har jag inte på många år..


Nyår har jag i många år firat med att hålla tass.. Först på noffarna, sen på terrierna.. Särskilt lilla mor var väldigt rädd för smällare.. Kanelen och Hallon brydde sej inte så mycket..


I år ska Skorpan bo här.. Vi får väl se ur det blir med skrämseln när det  gäller  d e n  juvelen..


Mörkret är  f r u k t a n s v ä r t,  men snart vänder det.. Till helgen närmare bestämt..  

Bilden är inte ny, men det ser likadant ut i dag på Havsbadet.. Alarna har förstås tappat sina löv, men blåsten är i stort sett samma..


























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards