brimikshallon

Alla inlägg den 18 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 18 december 2019 10:14


Jag undrar varför det alltid ska blåsa småspik, ja  s t o r a  spikar också, vid  j u l t i d.. 


Det har säkert nåt med temperatur över hav och land att göra.. Och hemskheter långt ute på Atlanten.. Eller över ryska tundran.. V i  tycks ligga i vägen för stormarna från vilket håll dom än kommer..


I natt tog det i att blåsa nåt förskräckligt.. Vinden tjöt och ylade och regnet smattrade mot tak och rutor..


Nåja, så länge det inte  s n ö a r  ska jag inte klaga..


Aldrig är Sverige så  a m e r i k a n i s e r a t  som vid jul.. Tomten kommer från USA (visste ni förresten, att han fick sitt utseende från en reklambild för coca-cola, och att det var en  s v e n s k,  vars namn jag inte lagt på minnet, som ritade skogsarbetaren, för det var  d e t  han var, och han läskade sej och ditt stora skägg med en coke efter jobbet)..


Nåväl.. T o m t e n  och  r e n a r n a  och dom öppna spisarna, där tomten obegripligt nog inte fastnar, alla kulörta lyktor och allt ho-ho-hoande.. Allt har vi saklöst importerat från det stora landet i väster..


Helt sanslöst finner jag det vara med allt detta julklapperi.. Och all städning och allt jäkt..


Jag då.. Firar inte jag.. Och städar.. Och förköper mej på presenter ingen egentligen vill ha.. 


Svar: Nej, det gör jag inte.. Kanske beroende på att jag inte har nån familj, som kommer och ställer krav på mej.. Och städning har aldrig varit min starka sida..


En liten skinka brukar jag iallafall kosta på mej.. Förr köpte jag en megastor, och så hade jag mat varenda dag fram till trettonhelgen.. 


När så jobbet började efter trettonhelgen var jag praktiskt taget  v a c c i n e r a d  mot allt vad skinka hette.. Fram till nästa jul..


Idag tänker jag  i n t e  leta upp nån bild.. I stället ska jag gå och ta på mej ytterligare en tröja.. Det drar som attan i mitt otäta hus..

























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards