brimikshallon

Alla inlägg den 19 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 19 december 2019 09:24


När det gäller att stoppa  m a t  i frysen har jag lätt att  ö v e r s k a t t a  mej.. Inte behöver  j a g  skriva etiketter på burkarna.. J a g  kommer ihåg ändå.. Att jag aldrig  l ä r  mej..


Fast.. det är klart.. ibland blir man glatt överraskad..


Som i dag:

Inte för att det egentligen  s y n s  på bilden, men det är bruna bönor och fläsk.. Och  m y c k e t  är det.. Det räcker till  t v å  middagar.. Halleluja..


Det är  s v å r t  att fotografera mat.. Dom läckraste uppläggningar liknar ofta rena geggan.. Se ovan.. Den bilden kan föreställa allt från stekt sill till vilsegången kalops..


Vore jag ung (och vacker höll jag på att skriva) skulle jag utbilda mej till  f o t o g r a f  och specialicera mej på matfotografering.. Och  d u k t i g  skulle jag se till att bli..


Då vore min försörjning i hamn, och därmed menar jag inte, att jag skulle  ä t a  u p p  motiven när bilderna var klara..


Nä, jag skulle bli så duktig, att jag kunde välja och vraka bland uppdrag.. Och tjäna  m y c k e t  pengar..


Kulinaritetsfotografen Kerstin Frib.. nä.. D e t  var en annan.. Frithiof ska det vara..


Jag tror förresten, att jag ska låta ta bort krusidullet från mitt efternamn och stava det Fritjof i stället.. Jag  u n d r a r  har man gör.. T i l l å t e t  lär det väl vara iallafall..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards