brimikshallon

Alla inlägg den 27 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 27 december 2019 08:26


Jahapp.. S å  ska det se ut:

 

Varenda morron, efter medicinering och gymnastik, lägger jag dagens patienser på datorn.. Det är knappt jag vågar tillstå det, men det här pillandet bereder mej åtskillig glädje.. (Jag undrar om  d e t  är riktigt  n o r m a l t)..


Nåt annat som beredde mej fröjd var, när jag, för ungefär ett år sen, började leta upp  f u l a  vyer på listerlandet..

(Jag ville väl tända moteld mot alla undersköna bilder på röda solnedgångar, lummiga dungar och vilda vågor som trängdes på facebook.. Dag efter dag)..


Mottagandet blev väldigt blandat.. Många gillade påhittet, andra blev arga.. Riktigt arga.. Skrev och skällde..


Argast blev  f ö r s v a r s m a k t e n,  som helt sonika tog bort ett foto på ett gammalt ruckel till förråd, pekade med hela handen och påstod, att bilden utgjorde en risk för rikets säkerhet..


Nån blev lessen, och då blev jag det också och slutade med experimentet.. Det hela var ju inte illa ment..


Summan av kardemumman var, att jag lärde mej att vara lite försiktigare.. Mänskor kan bli sårade, och  d e t  är det minsta jag önskar.. 


E n  bild, som jag inte direkt räknar bland dom fula, men väl bland dom  f y n d i g a, var den här:

Jag kallade den "Atos, Portos, Aramis och lilla Vicke Vire"..  


Idag får vi solsken.. Heja, heja..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards