brimikshallon

Alla inlägg den 28 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 28 december 2019 12:23

Häromdan tittade jag på ett engelskt matlagningsprogram.. Nä, det var  i n t e  med  James Oliver utan med en mycket vacker svarthårig dam, finklädd och parant.. Vad hon hette lade jag inte på minnet, men väl vad hon lagade till.. 

Hon började med att koka brysselkål: Likaså gjorde jag..

 

Medan kålen kokte kärnade hon ur ett granatäpple.. Och  d e t  gjorde jag också..

 

Inkråmet var väldigt vackert rött, och delar av  k ö k e t  blev också vackert röda eftersom frukten var saftig och skvätte duktigt..


Och så hackade jag persilja.. M y c k e t  persilja: Precis som kocken..

 

När kålen var klar meckade den tjusiga damen ihop alla ingredienserna.. Och  d e t  gjorde jag också..


Det blev gott.. Roligt att experimentet lyckades..


Lyckades gjorde emllertid inte plättar-på-snöre-experimentet.. Alltihop dog, och nu ligger det på komposten.. Tja, men kan inte ha tur jämt..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards