brimikshallon

Alla inlägg den 29 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 29 december 2019 10:27


Mänskor kan ha olika manier.. J a g  är  s t i c k o m a n.. 


Det bärjade för många år sen. när jag slutade röka.. Det gällde att ha händerna sysselsatta.. Jag stickade och rev upp.. Stickade och rev upp.. Som Penelope ungefär.. Fast inte av samma skäl.. Förresten var det  v ä v n i n g  hon höll på med..


Efter ett tag blev jag en riktig hejare på att sticka.. Dessutom började jag  g i l l a  att göra det.. 



En gång stcickade jag en  k l ä n n i n g.. Den blev väldigt fin:

 

Ja, ja, those were the days,  som dom sjöng en gång.. Ungefär samtidigt med fotot.. (Rödhårig har jag aldrig varit, så  d e t  är fusk)..


 

Det här "verket" kommer jag aldrig att färda.. Det väger flera kilo och är varmt som hade jag ett helt  får över axlarna.. (Ungefär som den gode herden i Bibeln).. Men ändå är jag lite stolt över det.. Jag  h a r  stickat ärmarna.. Dom är röda i alpstickning.. Och ligger och skräpar nånstans..


Just nu håller jag på att sy knappar i en kofta jag stickat.. Den blir mera lagom viktmässigt.. 

 


En tröja jag sällan använder är den giftgröna.. Varför i all världen jag valde en sån mördarfärg begriper jag inte..

 

Den är  m y c k e t  värre i verkligheten.. Riktigt illande giftgrön..


För övrigt undrar jag om jag inte håller på  att leva mitt liv  b a k l ä n g e s.. Bröderna Cartwright och Harry Potter är vad som gällt i jul.. Snart är jag väl mogen för Bollibompa..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards