brimikshallon

Alla inlägg den 31 december 2019

Av Kerstin Frithiof - 31 december 2019 09:58


Ingen mänska, allra minst jag  s j ä l v,  har påstått annat än att jag är.. tja.. liksom lite  b o r t k o m m e n..


Inte minst i  t r a f i k e n,  och kanske främst när det gäller parkering.. (Avtagsvägar ska vi inte tala om)..


Och så har jag en bil med en svängningsradie som en  l ån g t r a d a r e..


I går hände det igen.. Av nån obegriplig anledning hamnade jag mitt i en härva på en parkeringsplats..


Och där  s t o d  jag.. I godan ro väntande på att härvan skulle lösa upp sej..


D å  hände det  i g e n.. Det som så ofta händer..  En bastant dam i övre medelåldern (fast betydligt yngre än  j a g)  kom ångande och började skrika åt mej.. 


Fanskapet kunde väl  b e t t  mej hövligt.. Nu resulterade det hela i att jag bara ville  e n  enda sak: Klappa till henne i hennes feta nylle.. Hårt..


Fast jag  g j o r d e  det givetvis inte.. Och inte vrålade jag tillbaka heller.. Jag trasslade mej  u r  härvan.. Tyst och stilla.. Och med svansen ni vet  v a r.. Men  i n u t i  brann jag av ilska och mordlust..


Tänk, om folk ville visa varandra lite  h ö v l i g h e t.. (Det var givetvis inte av  e l a k h e t  jag stod i vägen för fruntimret ifråga).. Och tilltala varandra med lite  v ä n l i g h e t  i stället för att skrika och gorma..


Nästa gång nån skriker åt mej, drämmer jag till.. Om inte annat än för min mentala hälsas skull.. 


GOTT NYTT ÅR till  n ä s t a n  alla.. 


Nu coolar jag ner mej med att visa vad som står i mitt fönster.. Nyutslaget denna morron:

 









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards