brimikshallon

Alla inlägg den 4 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 4 januari 2020 09:35


Efter sommarens och höstens innesittande har jag fått något besynnerliga  s o v v a n o r.. 


Trött och nöjd med min dag somnar jag vid elvatiden.. 


Men  s e n  händer det.. Fram på  s m å t i m m a r n a  vaknar jag och är  k l a r v a k e n.. Då gäller det att ha något till hands så jag blir trött igen.. Oftast är det ett korsord eller en bok.. 


Inatt började jag istället trycka in mej på youtube, som  s e n  var det omöjligt att somna om i första taget.. 


Jag hamnade i en vansinnig farskarusell: Carol Burnetts show, från 80-talet nån gång, och höll på att skratta mej fördärvad.. 


Hysteriska skrattsalvor från mitt ruckliga hus klockan två på natten.. Jag undrar om det hördes  u t..


Koftan jag färdade häromdan har visat sej bli en fullträff.. Varm och skön och  v ä l g j o r d  (jag fuskar inte med hantverk) och med en färg som passar mej perfekt.. Jag tror jag ska gå in för mera rött i fortsättningen..

 

Enda anmärkningen skulle väl vara att den är lite stor över axlarna, men  d e t  kommer att hänga ut sej med tiden.. Samtidigt kommer givetvis  ä r m a r n a  att bli längre, men det gör inget.. Då har jag både kofta och vantar i ett..


Fantastiskt..  T v å  experiment som har lyckats dom sista dgarna: koftan och gorgonzolarätten..


Jag får passa mej så jag inte blir  m a l l i g.. Och börjar tro att jag  ä r  nåt.. Eller snarare  k a n  nåt..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards