brimikshallon

Alla inlägg den 6 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 6 januari 2020 11:12


För nåra år sen skulle sophämtningen effektiviseras.. Man fick välja mellan  två  s t o r a  tunnor eller två små..


Eftersom jag inte har så mycket sopor (Jag är sparsam med  s t ä d n i n g e n  och äter upp alla  r e s t e r.. Utom dom m ö g l i g a.. så valde jag alternativet  s m å..


Häromdan utgick emellertid från VMAB ett påbud, att alla, som har  s m å  tunnor, ska få höjd avgift, och alla, som har stora ska få sänkt.. (Nja, det där sista var nog bara  ö n s k e t ä n k a n d e  från min sida)..


I alla fall bestämde jag, att jag i fortsättningen ska ha  s t o r a  tunnor.. I morse stod dom på garageinfarten och tronade i grönskan..


Och så var det medsänt  s k ö t s e l r å d:

 

Och  d e t  var ju bra..


Hur jag ska kunna  f y l l a  dom här jättekärlen vete tusan.. Jag ska kanske  s a m l a   i h o p  sopor i hela byn..

(Jag har hört, att det ligger mycket  p e n g a r  i sopor, men hur  d e t  kan komma sej kan jag inte begripa.. Heller)..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards