brimikshallon

Alla inlägg den 7 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 7 januari 2020 09:02


I går hade jag med en bild från stora Kroksjön, och  d e n  blev uppskattad.. Tack för det.. Jag tror alla jag känner (fast det är inte så många) uttryckt sin uppskattning av den..


E g e n t l i g e n  är det inte  svårt att ta naturbilder.. Motiven  r ö r  sej ju inte.. Det är mycket svårare att fota levande varelser..


En gång försökte jag ta ett kort på en  e k o r r e  i ett hasselsnår.. Den rackarn snodde så det enda som kom med på bilden  var en bit av svansen..  (Jag ska bespara läsarna  d e n  bilden)..


En  a n n a n  bild, som jag tog på nyårsafton. när jag passade lilla Skorpan, uppskattades inte alls lika mycket.. Trots  att  d e n  var  m y c k e t  svårare att ta:

 

Jag tycker det är en synnerligen  l e v a n d e  bild.. Jag kallar den "Allt matchar", och känner mej  n ö j d.. 


Just nu sitter jag och väntar på att det ska bli dags att åka till äldreboendet.. Jag ska göra mitt sista läspass där idag.. Egentligen skulle jag ha gjort det  f ö r e  jul, men jag blev magsjuk och fick ställa in.. Det skulle glädja mej mycket om lyssnarna kommer ihåg mej.. Det är nämligen ganska  l ä n g e s e n  vi sågs..


(Jäklar vilken bra bild på Skorpan)..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards