brimikshallon

Alla inlägg den 12 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 12 januari 2020 13:57


Tack Eva, som gav mej ett tips om att förvara öppnat kaffepaket i kylskåp.. Det kommer jag att testa omgående.


 

Minsann, burken fick tillomed  p l a t s  i kylen utan att jag behövde möblera om..


Idag har jag varit i kyrkan.. Jag kan inte påstå, att jag är  b e k ä n n a n d e  kristen.. Tyvärr inte.. Men icke desto mindre tycker jag om att gå i kyrkan.. Det är främst ritualet och psalmsången, som tilltalar mej.. Att göra saker i  g r u p p  är annars inte min starka sida, men psalmsången deltar jag i med liv och lust..


Ett antal lördagskvällar har jag följt countrymusikens historia på TV.. Och funnit, att country är så mycket mer än vanliga slagdängor..


Det förefaller, som om den sortens musik har sina rötter i smärta, fattigdom och lidande.. Att höra gamla sångare tala om sina känslor inför somliga låtar, framförda av djupt äkta röster, känns nästan  r e l i g i ö s t  på nåt sätt..


Det är svårt att begripa, att vanliga schlagersångare vågar sej på genren.. Tillåmed  u t l ä n n i n g a r  sjunger nån slags country.. 


Det regnar.. Det blåser.. Och det är söndag.. K a n  det vara värre.. Jo då,  d e t  kan det säkert, men jag kan inte komma på  v a d  det skulle vara.. 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards