brimikshallon

Alla inlägg den 14 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 14 januari 2020 10:26


Jag läste i BLT i morse, att en bedragare hade bluffat sej till en tjänst inom försvaret.. Stigit i graderna och innehaft ett flertal ansvarsfulla poster.. I tjugo års tid.. Vilket skämt..


Antingen har  g o s s e n  varit rent  o t r o l i g t  militärbegåvad, eller så.. tja.. slutsatsen ger sej själv..


Man kan börja fundera på hur många icke kvalificerade befattningshavare, som sitter på ansvarsfulla poster, vi har i det här landet.. Många är förmodligen tillsatta på  p o l i t i s k a  meriter.. Andra har tillverkat sina meriter själva..


Man tar sej för pannan..


Här i  m i n  kommun har de styrande skämt ut sej ordentligt.. Dom har försökt sej på att diktera villkor för den konst, som ska köpas in till offentligheten.. Fäljden blev att kulturchefen försvann ut i kylan.. 


Man kan ju leka med tanken, att kommunen skulle välja mellan en Marc Chagall, som kan vara nog så svår, även om man ser vad bilderna föreställer, och en hemmamålad bild av en plöjande bonde.. Jag ryser..


Nu är det förresten snart dags för konstrundan igen.. Bland de oftast rent usla alster, som ställs ut av glada amatörer, kan man hitta ett och annat korn..

 

Förra våren köpte jag den här tavlan av en  u t b i l d a d  konstnär, Alexandra Melander, och jag tröttnar  i n t e  på att betrakta den.. Jag undrar vad dom  s t y r a n d e  skulle ha sagt om dom här "trollkonorna"..


Är bilden tillräckligt f ö r a n k r a d  i invånarnas enkla, folkliga smak.. 


Vill för övrigt påpeka, att ordet  k o n s t  kommer av  k u n n a..


Nu vill jag visa nåt totalt okonstnärligt, men som ända måste kunna hänvisas till det "enkla folkets smak":

 

Mina nya soptunnor..


Märk det konstnärliga tilltaget att börja med tvåan.. Den  h ä r  bilden skulle alldeles säkert platsa på nån offentlig plats.. (Jag höll på att skriva offentligt  s t ä l l e,  och  d ä r  bleve den förstås säkert uppskattad)..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards