brimikshallon

Alla inlägg den 16 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 16 januari 2020 10:02


"Kate och Leopold", en alldeles underbar litet må-bra-film, såg jag i går kväll.. Inte på viddel dock.. Den går på TV4 film i eftermidag igen.. Om nån skulle vara intresserad..


Mina ruskuskvistar, som jag satte i vatten i slutet av oktober, lever fortfarande.. Dessutom verkar "bladplantorna" ha blivt fler.. Jag begriper inte detta... Heller..


Inatt drömde jag, att växten i mitt köksfönster skjutit ett skott  t i l l.. Vaknade och fann att det var  s a n t..

 

Det är väldigt litet ännu så länge, men tittar man alldeles till vänster ser man det..


Apropå sanndrömmar.. Jag tror jag ska våga mej på en liten limerick, hämtad ur en bok, köpt på bokrea för tusen år sen.. 

"There was an old man of Peru

Who dreamt he was eating a shoe

He awoke in the night

With a terribel fright

And found it was perfectly true"..


Solen skiner, och jag ska ut i skogen.. Det gäller att hålla tungan rätt i mun så jag inte står på öronen.. D e t  har jag som bekant lätt för.. I dagens läge vore det mindre lyckat.. Men jag går inte ensam.. Det törs jag inte längre..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards