brimikshallon

Alla inlägg den 18 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 18 januari 2020 14:25


Jag är väldigt  g l a d.. Denna veckan har jag nämligen gjort  t r e  hyfsat långa promenader i skog och mark.. Med Agneta och hennes lånehundar.. Solveig i går och i förgår och Joy i dag.. (Solveig är ett tämligen besynnerligt namn på en hund)..


Idag gick vi sternörundan (jag  v ä g r a r  att stava Sternö med ä) och det gick hur bra som helst.. Det verkar som om jag håller på att få tillbaka lite av min kondition och benstyrka.. Halleluja..


 

Utsikten över havet mot Hanö till var lika .. hjärtans fantastiskt underbar som alltid.. Antingen det är sommar eller vinter..


Kortet tog jag julafton.. Sen dess har jag inte varit på Sternö.. (Sternö är inte en ö, men en halvö.. Man kör bil ut dit)..


Det blir kanske snart dags att åka ut till  H a n ö  igen.. Sommaren 2018 var vi där massor med gånger, Agneta och jag..

I somras var jag  i n g e n s t a n s.. 


 

Kortet tog jag från landsidan på Hanö sista gången vi var där.. Sista färden vi kunde göra på sommarkortet..


Jo, jag har kommit på  n å t,  nåt väldigt viktigt.. 


Jag är otroligt tacksam för att jag stöp och bröt benet i somras.. Tack vare vurpan upptäcktes att jag har benskörhet.. Och  d e n  kan åtgärdas.. Inte så att nytt ben växer ut, men det som finns kan räddas från att förvandlas till plockepinn.. Och tack vare medicineringen har jag inte alls lika ont i ryggen längre.. 


Tänk, att nåt ont i själva verket var nåt   g o t t..




























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards