brimikshallon

Alla inlägg den 21 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 21 januari 2020 09:39


Minsann.. Jag  h a r  namnsdag.. Den 24 juli, mitt i fruntimmersveckan och fem månader kvar till julafton.. Tack Birgit, som visste detta.. 


Jag är mycket för att bevara och förbättra  miljön, och jag anser att Greta Thunberg gör en stor insats.. Desstom är jag säker på att  a l l a  kan göra en insats.. Många bäckar små..


Sen jag fick mina nya  s o p t u n n o r  får jag glömma närmiljön.. Aldrig har mitt kök varit så skräpigt och rörigt som nu.. Men  s o r t e r a t  blir det..

 

Diskbänken, både inuti och ovanpå, svämmar över av påsar och paket med olika slags sopor.. Plus den vanliga röran..

Det är tur att jag inte är städfreak..


Jo, apropå miljön.. J a g  kan inte begripa varför man inte slutar med  m o t o r t ä v l i n g a r.. D o m  om nåt är rena döden för miljön.. 


På TV finns dessutom en engelsman, som bränner gummi och bensin under höga och entuiastiska vrål.. Varför envisas man med att sända  d e n  smörjan..


Och så gnäller man över att kossor rapar.. 


I dag  b l å s e r  det.. Det blåser av bara attan.. Temperaturen ligger på cirka tio plus, men på grund av blåsten känns det som tio  m i n u s..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards