brimikshallon

Alla inlägg den 22 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 22 januari 2020 15:04

 

Klockan är 15;05 och det är den 22e januari.. Solen skiner.. Genom fönstret ser "återstoden" av trädgården ut som ovan..


Jag skrev  å t e r s t o d e n  av trädgården för det är inte mycket som påminner om den vackra plats den en gång var.. Jag undrar om jag ska kunna återställa den.. Lätt blir det inte.. 

..

 

Sommar och sol.. Det  h ä r  är nåt jag får jobba på om nån månad.. (Förra bilden tog jag från fönstret längst bort)..

Till vänster ser man hur rikt paradisbusken blommar..


Idag har jag varit på kurs och lärt mej en hel del om osteoporos.. Det är synd att jag inte hade dom här kunskaperna för nåra år sen.. Då hade jag sluppit både ryggont och benbrott.. Tecknen fanns, men jag kunde inte tyda dom..


Nåja, i morron börjar mitt nya  m e d v e t n a  liv.. Motion kommer att ingå.. Men aldrig jag går på ett gym.. D e t  vore ungefärligen lika med  d ö d e n.. Så illa tycker jag om gympasalar.. Bara  l u k t e n  i ett omkläd ingsrum får mej att vika mej dubbel av illamående..


Agneta och hennes goda vän R. med äkta man sitter just nu på ett plan till Thailand.. Jag hoppas, hoppas att deras resa ska bli fin och att dom ska få härliga upplevelser..


Själv skulle jag dra mej för en så lång resa.. Europeiska städer ligger bättre till för mej.. Vem vet, jag kanske får pengar över när badrummet är färdigutrustat.. Då reser jag till Rom.. Eller Wien.. Riga vore heller inget dumt resmål.. 





























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards