brimikshallon

Alla inlägg den 28 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 28 januari 2020 07:35


Jag fick beröm häromdan.. Tack Diana.. Låt mej förklara..


En del är födda med sångröst, andra med bollsinne.. Eller sinne för affärer.. Jag råkar vara född med språksinne..


Detta apropå ditt vänliga omnämnande om mitt sätt att uttrycka mej..


Sinne för bollspel och affärer saknar jag helt.. Sångröst kan jag knappast berömma mej av att ha.. Men  s j u n g e r  gör jag.. Överallt och hellre än bra..


Igår inhandlade jag en liten, liten högtalare att ha med mej till äldreboendet så vi kan riktigt  h ö r a  musiken jag alltid har med mej.. 

 

Jag  v e t  att det finns pyssellådor att tillgå på biblioteket, men eftersom mitt sinne för pyssel är svagt utvecklat tar jag med mej musik i stället.. 


Det är så lyckat, att damerna på boendet är ungefärligen jämngamla med mej.. Så vi har hela ungdomens musikutbud gemensamt.. Vilket faktiskt är viktigt och en bro mellan oss..


Vid ett tillfälle kom det en  m a n l i g boende och ville vara med på läsningen.. Alla damerna piggnade märkbart till.. Jag med..


Idag läser jag.. Och spelar musik.. Högtalaren har jag redan provat och  v e t  att jag kan sätta på den.. 


Idag får jag fint främmande:

 

D e n  gången föredrog lilla hunden att gömma sej.. S v a n s e n  fick han inte med sej dock..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards