brimikshallon

Alla inlägg den 29 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 29 januari 2020 08:51


Ett par veckor före jul fick jag en vacker julstjärna..



Först höll den på att dö, men jag satte plantan i vatten ett dygn och planterade den sedan i god jord..

 

Den kom sej och ser idag likadan ut som den gjorde före jul.. Jag undrar om den är  m a n i p u l e r a d  på nåt sätt..

Den verkar iallafall att må bra..


En annan långkörare är ruscuskvistarna.. Dom har stått på köksbordet sen i  o k t o b e r.. E t t  blad, med ett litet "anlag" har jag satt i jord, och  d e t  är vid liv men utvecklas inte..


Skorpan bor hos mej ett par dar.. Det är trevligt med hundliv i huset igen.. 



Apropå  h u s d j u r  så läste jag ett citat nånstans (jag minns inte  v a r,  och har jag skrivit ner det redan ber jag om ursäkt.. Nä förresten.. Det gör jag  i n t e.. Det är det alldeles för  b r a  för)..


Håll i hatten:


"Om en  h u n d  får en godbit tror han att du är Gud.. Om en  k a t t  får det tror han att  h a n  är det"..


Icke desto mindre älskar jag både hundar och katter.. Dom flesta väljer antingen den ene eller den andre att slösa sin omtanke på.. J a g  väljer  b å d a..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards