brimikshallon

Alla inlägg den 31 januari 2020

Av Kerstin Frithiof - 31 januari 2020 11:03


Högtalaren jag skrev om igår köpte jag på Elon i Mjällby.. Det var det enda ställe jag kunda komma på..


På Dollarstore, där Diana köpt sin, har jag bara handlat  t v å  gånger: På öppningsdan, när det var knökat med folk där.. (Min vännna G. släpade med mej dit, och väl där, i trängseln med tusentals andra, bestämde jag att "aldrig mera")..


I höstas var jag där emellertid och köpte en badrumsvåg, och den är jag supernöjd med.. 


Nu funderar jag på att skaffa en elektrisk tandborste, och då åker jag till Dollarstore igen..


Lärdomen av detta är, att, åtminstone  j a g  ska undvika trängsel så mycket det bara går.. Jag mår illa i själen och får ont i kroppen.. Så öppningsdagar kommer jag aldrig mer att besöka..


Politikerna i min hemkommun (månne dom redan håller på att fiska röster) utmärker sej på mer än ett besynnerligt sätt.. Nu föreslår dom att det allmänna ska betala för dagisarnas blöjinköp.. Fnys..


För en tid sen bestämde dom att kommunens  k o n s t i n k ö p  ska dikteras av.. tja.. nån slags nostalgisk bonderomantisk syn på måleri.. Tja.. igen.. Och så avskedade dom kulturtjänstemannen.. Fnys en gång till..


Var det verkligen  d e t t a,  som alla dom, som röstade på KD ville ha.. Det lär finnas en megalång åtgärdslista på annat vi kan klara oss utan dessutom.. 


Nåt med det första dom åtgärdade var, att slänga ut tiggarna.. Jag begriper inte vad dom fattiga stackarna gjort för ont.. Jag blev faktiskt ganska god vän med ett par av dom.. 


Om det är nån skillnad på att sitta och tigga och att skopa åt sej blöjor i parti och minut, tycker jag det talar till tiggarnas förmån.. D o m  är det frivilligt att ge.. Blöjorna tvingas man betala.. 


Nu behöver jag en  v a c k e r  bild..

 

I sommarens soliga dagar.. Tjärö 2018..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards