brimikshallon

Alla inlägg den 4 februari 2020

Av Kerstin Frithiof - 4 februari 2020 09:06


Ända sen jag var tonåring (och  d e t  är längesen) har jag tänkt sticka en randig tröja.. Singsing-tröja kallades det..


Igår blev det äntligen av att jag åkte och köpte garn.. Bara billigt syntetgarn för jag tänker inte göra nåt plagg, som är tänkt att hålla livet ut.. Utan att noppra.. Jag tänker bara vara lite  n o s t a l g i s k..

E g e n t l i g e n  ska det vara svart och vitt garn, men garnaffären  h a d e  inget svart så det fick bli mörkt brunt i stället.. Och så hade dom bara sex systan vitt, så min singsing-tröja blir inte riktigt korrekt.. Dom bruna randerna får bli dubbelt så breda som dom vita.. 


Tja,  s å  får det bli..


Nu för tiden är väl inte fångar randiga.. Jag har sett på Investigation Discovery att dom i stället är klädda i orange overaller.. Åtminstone i USA.. Är dom ens uniformerade i Sverige.. Skulle knappt tro det..


Apropå Investigation Discovery.. Tänk, jag sitter och glor på dom hemskheterna nästan varje dag.. Att jag bara gitter..


Om en stund ska jag åka till äldreboendet och leverera veckans lästimme.. Boken om Astrid Lindgrens föräldrar, Samuel August i Sevedstorp och Hanna i Hult, har blivit väl mottagen.. 



Och så ska jag spela musik..


Om jag skulle dra till med "Dunder och snus".. Som blev dödskallemärkt på sin tid.. 


Nä, så modig är jag inte.. Jag vill inte riskera att bli portad på åldersomshemmet..


Gu´vet när jag kommer att behöva bosätta mej där.. Brr..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards