brimikshallon

Alla inlägg den 9 februari 2020

Av Kerstin Frithiof - 9 februari 2020 13:06


Usch,  n u  blåser det.. Hoppas bara att det blåser över innan det blir mörkt.. Nattliga stormar är allt värre än storm på dagen.. Jag höll på att skriva "dagliga" stormar, men då hade det blvit en än värre betydelse..


Jag läste en artikel om  h e d e r s v å l d  för en stund sen och kan för mitt liv inte begripa vad förtryck och mord har med  h e d e r  att skaffa.. S k a m  hör väl snarast samman med företeelsen, och då menar jag skam, som faller på förövaren.. Inte tvärtom.. 


Vad folk, som omfattar de här medeltida förtryckarvärderingarna, har här i Sverige att göra, begriper jag inte.. 



Hela hederstanken är tvärs emot allt vad  v i  tror på.. Deras heder uppfattar vi som skam..


Dom, som ägnar sej åt hedersförtryck borde slängas ut ur landet.. Obedelbart och brännmärkas för tid och evighet..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards