brimikshallon

Alla inlägg den 17 februari 2020

Av Kerstin Frithiof - 17 februari 2020 08:28


För en stund sen vaknade jag av det mest vrålande oväder man tänka kan.. Blåsten tjöt och regnet piskade..


--Idag går jag inte upp, sa jag till mej själv.. Idag ligger jag kvar i sängen och sover, sa jag vidare.. Fast  m a t  måste jag ju ha, sa jag, och steg upp..


Och så gjorde jag ett försök att fota regndroppar på rutan..  

Det gick väl sådäär..


Det är märkligt vad man vänjer sej.. Min systers ena sondotter har precis fått barn, en liten flicka, och hon ska heta Decibelle..


Först tyckte jag att  d e t  namnet var rent tossigt, men efter att ha gått och  s m a k a t  på det ett par dar tycker jag det är  v a c k e r t..


Vem vet, hon är kanske en blivande Birgit NIlsson..


 

Den lilla  h ö g t a l a r e n  jag köpte för ett par veckor sen behöver laddas, och jag är inte mänska att få upp luckan till kontakten..


Alltså får jag åka till affären och be dom hjälpa mej.. Vilket är lite skämmigt.. Jag kan höra mannen bakom disken tänka nåt i stil med "ja se, fruntimmer".. Vilket för övrigt var vad Else Kleen sa om sej själv en gång..


Nu i veckan kommer två mycket datakunniga damer hit.. Ja. om kommer inte tillsammans utan var för sej.. Jag ska försöka komma ihåg att be nån av dom visa mej hur man svarar på kommentarer.. E-post  k a n  jag skicka..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards