brimikshallon

Alla inlägg den 4 juni 2021

Av Kerstin Frithiof - 4 juni 2021 08:19


Jag lider kanske av högfärdssjuka, men jag  njuter så av att se ett avsnitt i trädgårn färdigt, rensat och planterat.. 


Jag står och bara  t i t t a r  och så säjer jag till mej själv att jag inte får malla mej för mycket.. 


Idag har jag planterat små pelargonskott i min gamla balkonglåda..


Glad blev jag när jag lyckades få upp lådan från källaren, nästan mallig.. Skotten har stått i vatten en tid och börjat få små rötter.. Jag  h o p p a s  att det är skott från den  v i t a,  den jag fick från min systers hem..

 

Är det inte den vita sorten är det kanske mårbackapelargon från min moster Lindas hem, och är det inte det är det ättlingar till den mörkt röda pelargon jag stal på Hanö för tre år sen..


Nedanför trappan under newdawn-rosen har det börjat växa en svartvinbärsbuske..


Att den är svart känns på lukten..


Jag har försökt klippa bort den, men  d e n  bara tackade för friseringen och slog till med flera skott.. Jag ska kanske behålla den.. Svarta vinbär lär vara nyttiga.. Även om dom smakar nåt som katten krafsar ner i jorden..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards