brimikshallon

Alla inlägg den 6 juni 2021

Av Kerstin Frithiof - 6 juni 2021 07:01


Igår hade jag tänkt mej att ta itu med "rabatten" längs med gatan.. Men jag vände och gick in igen.. "Detta fordrar en ny logistik"..

 

Här måste  s p a d e n  fram.. Prästkragen tänker jag dock  i n t e  ta bort..


Nu ska jag berätta om  p r ä s t k r a g a r n a..


I trädgårdens barndom köpte jag en påse prästkragfrö och strödde ut på en plätt jag gjort iordning..


Med tiden var hela tomten översållad av prästkragar.. Utom på dom ställen där min man gjort iordning trädgårdsland, potatisland och jordgubbsland.. Han var mycket för nyttoodling, min man..


Tiden gick, jag blev ensam och trädgården förföll.. P r ä s t k r a g a r n a  trivdes och förmerades dock..


När jag slutligen började intressera mej för täppan hade jag allt sjå i världen med att få bort kragarna.. D e t  lyckades jag så bra med, att dom numera är sällsynta.. Alltså tar jag  i n t e  bort plantan på bilden.. Istället ska jag vårda den ömt och hoppas, att jag får tillbaka mina prästkragar.. Inte  r i k t i g t  lika många som i fornstora dar dock..


Jag är så glad att morfarsjasminen kommit sej.. Den ser jättefin ut.. Jag påtade fram en till och planterade vid husets västsida.. Den mår också bra..

 


Det är inte bara växterna som artar sej väl.. Herr Rönnerdahl håller på att utvecklas till en alldelels underbar katt.. Klok och snäll.. Han har  n ä s t a n  helt slutat mörda mina fötter.. När jag går ut följer han med och när jag ropar på honom kommer han.. Nästan varje morron upptäcker jag honom sovande vid fotändan av sängen..


Vi håller på att utvecklas till en jättestrongt team, min lille katt och jag..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards