brimikshallon

Alla inlägg den 12 juni 2021

Av Kerstin Frithiof - 12 juni 2021 08:30


Jag är fundersam.. Det har hänt lite  f ö r  ofta för att bara vara en slump.. Eller..


Det är så här: Jag är inne och herr Rönnerdahl är ute.. Eller tvärtom.. 


Det har gått ett par timmar sen jag sist såg lille herrn, så jag börjar undra.. "Det måtte väl inte ha  h ä n t  honom nåt"..  


Skrammel i kattluckan och "Mjau.. Här är jag".. 


Och så med ett elegant och självmedvetet hopp upp på vasken. där matskålen står..


Näe, jag inbillar mej bara.. Inte sjutton finns det nåt sånt som telepati mellan mänska och katt.. Att hundar och katter är fenomenala på att  l ä s a  oss mänskor vet jag, men det här händer när jag är utom synhåll för kissen..

Och det har börjat hända ofta..


--Nähä, du matte.. Vi katter är duktiga på mycket, men ni mänskor har nåt, som vi, tack och lov, saknar: Fantasi..

Låt inte  d e n  skena iväg med dej.. 


Sommarens första ros har slagit ut: Paul´s  Scarlett, vacker i över femtio år:

 

Tyvärr har den slagit sej till ro på trappan.. Hoppas jag inte trampar på den bara..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards