brimikshallon

Direktlänk till inlägg 17 juni 2020

Prioritering..

Av Kerstin Frithiof - 17 juni 2020 09:36


Ånäe.. Bedrövelsen slog till direkt..


Kantklipparen tystnade pang, bom bara.. Och jag som skulle göra så mycket och få så fint..


Jag tog mej en funderare.. Det kanske behövdes  o l j a.. På med en rejäl dos.. Fortfarande totalt död..


Den kanske behövde  l a d d a s.. In och i med pluggen..


Ut och räfsade gräs en timme.. Ungefär vad min avlånga kropp tål..


In och kollade apparaten.. Den  b l i n k a d e  iallafall.. Men svarade inte på mina tryckningar.. Lika död som tidigare..


Så gav sej min minimala tekniska begåvning till känna.. Ut med pluggen, tryck in reglagen och si.. d å  började den tugga..


Nu får jag vila nån timme och apparaten stå och ladda.. Sen så.. jäklar i min lilla låda ska här   a r b e t a s.


I förlängningen av det här arbetet ligger rensning av rabatter.. Min trädgård  h a r  potential, det hänger bara på om jag ska hinna och orka utveckla densamma.. 


Det är mycket nu.. Trädgården och pianoträning.. Jag vill inte kalla det  s p e l  ännu.. Inte på  l ä n g e   än.. Men vänta bara..


Vänta får spelandet göra lite till.. Inte så att jag inte håller på och övar, nädå, men trädgården måste prioriteras..

Risken är annars att den blir urskog en gång till.. Förra gången var på 80-talet.. Den gången var den ogenomtränglig..


 

Tänk, att nåra vildblommor och en bortglömd jordhög kan bilda nåt så vackert..




















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 25 juni 12:34


  Hur det här gick till har jag bara en  s v a g  aning om.. Jag kopierade och överförde bilden själv efter att ha varit på Elgiganten och fått "undervisning".. Der  ä r  tydligen inte så lätt att lära folk nåt.               ...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 24 juni 18:51

  Sommaren har kommit tillbaka.. Det är  v a r m t  (tack för det)   och det blåser precis lagom..   Jag har äntligen tagit mej i kragen och börjat med stavgång.. En tur på nåra hundra meter morron och kväll.. Det gör mej gott..   Ännu har ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 22 juni 15:10

  I går kväll, missommarafton, satt jag och kände mej en aning melankolisk.. Mitt enda sällskap var Jane Austen, och, ärligt talat, även om hon skrev bra berättelser, är hon inte mycket att ha som sällskap en missommarafton..   Jag satt och min...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 20 juni 09:14

  Håll i hatten.. Jag läser  Jane Austen.. Stolthet och fördom.. Länge har jag läst och hört att hennes romaner ska vara nåt alldeles extra.. Den här tegelstenen jag läser skrevs nån gång runt 1800, och jag måste erkänna att den är svår att lägga i...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 16 juni 08:53


  Vissa somliga lär sej aldrig.. Det var så här:   Häromdagen fick jag ett väldigt gott besked från onkologen.. Jippi, ett tag till får jag hänga med..  D e t  måste firas..   Och firade,  d e t  gjorde jag.. Med en jätteportion chokladstin...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards